Znamy już ofertę PGK.

Znamy już ofertę PGK.

Dzisiaj po raz kolejny spotkałem się z Panem Prezesem spółki PGK z Lidzbarka Warmińskiego w sprawie „uruchomienia” Ośrodka w Kłębowie.
Niestety zbyt dobrych wieści nie mam. Pan Prezes przedstawił mi wstępną kalkulację kosztów dotyczących poszczególnych obszarów działalności w Ośrodku, tj.

  1. odpady
  2. sprzątanie
  3. koszenie trawy
  4. woda
  5. energia

PGK jest zainteresowane świadczeniem tych usług, do których niejako zostało stworzone – mam tu na myśli wywóz odpadów i ewentualnie sprzątanie terenu i koszenie trawy na terenie Ośrodka.
Administrowaniem Ośrodkiem w pełnym tego słowa znaczeniu nie bardzo jest zainteresowane. Jak wszyscy wiemy zawsze są opory w zapłacie za świadczone usługi i nie wszyscy są skłonni do partycypacji opłat za tereny (części) wspólne. Tego oczywiście PGK chce uniknąć. W związku z tym Pan Prezes przedstawił ofertę, nazwijmy to „zleceniową” , na punkty od 1 do 3 (odpady, sprzątanie, koszenie).

Temat odpadów może być rozwiązany na dwa sposoby:

Wariant 1 – szacowanie koszty rzędu 24 tys. na sezon
– 2szt. dużych pojemników typu KP-7 (7m3) i 5szt. pojemników małych (1100 l.) rozmieszczonych na terenie Ośrodka i opróżnianych na zlecenie od administrującego Ośrodkiem lub od Zarządu Wspólnoty. Oczywiście są to obliczenia czysto szacunkowe oparte na poprzednich latach – mogą być niższe, ale również i wyższe. Zależy od ilości produkowanych przez nas śmieci.

Wariant 2 – koszty około 50% większe od Wariantu 1.
– taka sama ilość pojemników, ale wywożona np. raz na tydzień.

Koszenie terenu Ośrodka:

Kosić jak wiemy trzeba plażę i tereny przy drogach wewnętrznych. Koszenie odbywałoby się kosiarką, a tam gdzie nie będzie ona mogła, wykonają to ludzie. Jednokrotne koszenie to koszt rzędu 1 tys. Zwykle w sezonie wykonywane są takie 3 koszenia, więc wychodzi 3 tys. na sezon.

Sprzątanie terenu Ośrodka:

Dotyczy sprzątania terenów wspólnych jak plaża, drogi, parking. Założeniem było, by co najmniej 2 razy w tygodniu uprzątnąć teren przed i po weekendzie. PGK nie oszacował kosztów, ale nie są one jakoś zastraszająco wysokie.

Jak łatwo możemy sobie policzyć średni koszt roczny wywozu śmieci to ok. 140-170 zł od domku.

 

 

Niestety najbardziej interesujący nas temat wody, jest nadal nierozwiązany. PGK nie jest skłonne do zawierania umowy na wodę i brania na siebie wszelkich problemów z tym związanych. Przypomnę, że jest jeden licznik na wodę i Ośrodek ŚWITEŹ zawiera umowę z reguły z administratorem na dostawę wody.

Po świętach postaram się uzyskać informację od Pani Dyrektor, na jakich warunkach jest skłonna udostępnić nam wodę. Przypomnę, że w poprzednich latach średni koszt wody wynosił:

  • uruchomienie (płukanie i chlorowanie) i badania bakteriologiczne – ok. 2,5 tys.
  • zużycie wody w sezonie – ok. 11 tys.
  • naprawy ???

Dodam do tego jeszcze, że koszty energii elektrycznej wynosiły ok. 7,5 tys. z czego 3,5tys. to oświetlenie zewnętrzne (plaża, droga, parking).

Pozdrawiam wszystkich i życzę wesołych Świąt Wielkanocnych.

 

One comment

  1. Pingback: SYMSAR – Wspólnota właścicieli domków letniskowych «

Dodaj komentarz