W sobotę 25 sierpnia 2012r. odbyło się zebranie członków naszej Wspólnoty z potencjalnym przyszłym administratorem Ośrodka. Jest nim firma ABN Jarosław Czerniawski z Olsztyna.
Na spotkanie przybyło nas niewielu, lecz nie przeszkodziło to w rzeczowej dyskusji nad kształtem współpracy pomiędzy Administratorem, a właścicielami domków i części wspólnych. Firma ABN po konsultacjach z tzw. „grupą inicjatywną” oraz prawnikami, przedstawiła propozycję umowy, która może nie jest jeszcze idealna, lecz stanowi zdrowy fundament do unormowania kwestii zarządzania częściami wspólnymi.
Jak bardzo jest to złożone zagadnienie, niech stanowi fakt, iż posiadając np. 1/180 część w plaży, właścicieli wpisanych w księgę wieczystą jest już aż 235-ciu. Z czasem nie będzie ich ubywać, ale wręcz przeciwnie. Dlatego też na zebraniu postanowiono zwołać kolejne zebranie, którego tematem będzie sprawa nas wszystkich dotycząca, a mianowicie – wodociąg.
Tak więc dniu 29 września 2012r. o godz. 16:00 odbędzie się zebranie (bardzo ważne), na którym zawiąże się komitet modernizacji wodociągu oraz zostaną podpisane umowy zlecenia na modernizację wodociągu oraz administrację częściami wspólnymi poszczególnych członków z administratorem.
Nie są jeszcze ustalone szczegóły dotyczące wysokości wkładu na modernizację, lecz jednomyślnie stwierdzono na zebraniu, iż osoby, które nie podpiszą umowy na modernizację wodociągu nie będą mogły z niego korzystać, a tym samym od przyszłego roku nie będą miały wody. Padła też sugestia, iż należy stworzyć jednak tym osobom możliwość późniejszego podłączenia się do sieci. Wiązałoby się to jednak ze zwiększoną opłatą tzw. przyłączeniową (np. 3-krotność wkładu modernizacyjnego). Sprawa jest oczywiście otwarta.
Istnieją 2 warianty przyłączenia do źródła dostaw wody:
- istniejące ujęcie w Ośrodku ŚWITEŹ
- nowe przyłącze do wodociągu gminnego (od leśniczówki)
Dodam, że docelowo należy modernizować wodociąg tak, aby spełniał funkcję całoroczną (głębokość zgodna z normami oraz budowa studni wodomierzowych na częściach wspólnych z odejściami na poszczególne domki).
WAŻNE !!!
O zebraniu zostaniecie Państwo powiadomieni pocztą – wyślemy do każdego zawiadomienia listem poleconym.
Zebranie będziemy traktować jako obowiązkowe – kto nie przyjedzie i nie podpisze umów, nie będzie miał wody od przyszłego roku.
Projekt umowy możecie Państwo pobrać tutaj
Wszelkie pytania w kwestii prawnej proszę kierować do Pana Waldemara Salińskiego (w.salinski@elblag.so.gov.pl)
Dziękuję Panu Waldemarowi za zaangażowanie się w rozwiązywanie problemów nas wszystkich, za przygotowanie wnikliwej analizy sytuacji prawnej (opracowanie tutaj), możliwościami jej rozwiązania oraz za skuteczne poszukiwanie administratora.
Dziękuję również Pani Monice Kowiako za czynną pomoc Panu Waldemarowi i uczestnictwo w konsultacjach.
